Friday, October 9, 2009

kisah kereta-kereta saya

ini kisah tentang kereta-kereta saya.
saya ulang.
KERETA-KERETA saya.

ya, anda tak salah baca.
memang
plural pun. maknanya banyak.
saya memang ada banyak cerita. maksud saya kereta.


posting kali ni mungkin agak merepek.
saya jamin, insya-Allah agak merepek.
tapi saya juga janjikan ada pengajaran di sebalik kisah ni.

dan tujuan
posting ni sebenarnya, untuk memberi penjelasan kepada beberapa orang rakan, terutamanya yang sorang ni tentang tohmahan mereka terhadap saya, kononnya saya tak punya lesen.

untuk pengetahuan, saya punyai paling kurang, 2 kereta.
satunya Mitsubishi Eclipse,dan satu lagi, EVO. (nama penuhnya tak ingat.tapi Mitsubishi jugaklah)
kenapa Mitsubishi? namanya tak sedap kan?
satunya sebab logo dia lawa.heheh.
keduanya sebab adik saya suka mitsubishi.
dan saya telah pun beli kereta ketiga saya, Porsche Cayman S.

ketiga-tiganya warna hitam, dan ketiga-tiganya ada
vinyl (merah atau oren) lebih kurangla. saya tak kenal warna. ahah
tapi saya juga kerap tukar warna kereta-kereta tu, supaya polis tak kenal kereta-kereta saya.
cuma EVO tu je yang pernah kantoi.
jadi diorang dah tau saya drive EVO. alahai~


lain kereta punyai performance yang berbeza.
EVO contohnya, punyai
handling yang lebih tinggi daripada Eclipse.
dan Eclipse pula, punyai
top speed dan acceleration yang lebih tinggi berbanding Evo.
jadi saya pilih antara satu mengikut keperluan.

kalau jalan yang ada banyak selekoh, saya pilih Evo, dan kalau jalan lurus, saya pilih Eclipse.
tapi banyak kali jugak saya tersalah pilih.
(pada hakikatnya memang tak reti pilih.ahah)


jadi apa ada pada fikiran anda sekarang?
saya punyai 2 buah kereta dan saya seorang pemandu yang handal kan?
haha. kalau nak datang langkawi, sila contact saya ya.

saya punyai beberapa orang kawan yang dah beberapa kali kata nak datang langkawi.
ini cuma trip bersama kawan-kawan.
jadi mereka nak saya
drive.

saya katakan,
"haha.aku baru lesen L"
lalu mereka ketawakan saya.
termasuk tuan blog tadi.
(katanya blog dia tak ramai yang baca.jadi saya tolong
promotekan.hehe.jgn marah fuad)

Lesen L bermakna saya tak boleh pandu kereta.
jadi apa pula cerita dengan 3 buah kereta saya tu?
kalau kalian faham, itu koleksi kereta saya dalam Need For Speed Most Wanted.ahah
dalam game tu je saya dapat ekspresikan segala yang saya nak.
nak beli kereta banyak-banyak.
nak
drive laju-laju.
nak
test power kereta.
nak
upgrade habis-habis.hehe

jadi kesimpulannya, nanti saya akan dapatkan lesen, dan saya boleh drive kawan-kawan tour Langkawi. kawan baik saya juga. ;)

ouh.lupa masukkan pengajaran.
sebenarnya masa main NFS tu, ada kalanya saya tak boleh menang perlumbaan hanya dengan sekali main.
ada kalanya
roomate saya menjadi mangsa saya melepaskan tekanan (menjerit je pun) sebab berkali-kali kalah dalam perlumbaan.
walaupun saya pilih kereta paling laju.
saya masih kalah.

dan kereta lawan saya,
performance dia cuma separuh dari performance kereta saya.
jadi kenapa saya kalah?
bak kata adik saya, saya takde
skill.hahah

betul jugak.
walau selaju mana dan sehebat mana kereta saya, kalau jalan seinci langgar tembok,
macam mana nak menang?
jadi itulah yang penting.
bukan kerjasama saya seperti yang didoktrinkan kepada kalian,
tapi skill juga amat penting.

kalau kalian miliki pensel paling mahal di dunia, dan baca buku Biologi 10 kali khatam pun, tapi tak ada skill nak jawab soalan, macam mana nak
score?
kecuali kalau Allah dah tetapkan kalian
score.heheh

pengajaran untuk saya.
develop skill.
bukan untuk NFS, tapi untuk Biology 2, sem hadapan.
dan Fizik juga. serta Mathematics. dan Computer. dan EAP.
adoi. banyak pulak. haha. tak kisah. insya-Allah,
i'll do even better than this sem.

p/s: da tak main game lagi da.haha

8 comments:

Ahmad Ashraf said...

kecian puad, mitak la die wat blogspot, baru menarik
mane owg tau, xde yg bace blog die..aku bace gak

hahaks.....

sowi nya FUAD

Syed Mohd Syahmi said...

ahah.

tu la fuad. orang cakap toksih dgr.
dgr sendiri pandangan penonton. ahah~

nik said...

[[[[[[[[[[[[ha ha ha]]]]

paham2 ajelah sebab ape tak stereo.

afiq kot said...

hahah.

main NFS pon tak lepas ker

Syed Mohd Syahmi said...

>>afiq kot

nk wat camne.
tak setinggi afiq.ahah

>>nik

wowo.
bahasa tinggi.susah nak faham.hehe
tapi samela jugak.
tak setinggi uqbah ;)

[-UnknowN-] said...

haa!eap tu baik ko pk siap2 cuti ni..naik sem baru at least dah ada 5 tajuk yg bole ko wat..n ko dah ada general idea ntk sume 2.sng kje ko nnt..

Anonymous said...

ntah pape ntah igtkan cerita pasal apa....intro mcm best tapi bila bace sume...tuuuuut..

Syed Mohd Syahmi said...

>>UNKNOWN aka zubear

tajuk apa..cite la sket.
aku pun nk exempted jugak :p

>>anonymous

kerek ah.haha
yang penting pengajaran ;)