Saturday, May 2, 2009

NAK ATAU TAK??

EH, KO NAK KE TAK NAK NI??
"eh, apehal tetibe je mula entry camni?
dah la lama tak update, tetibe je nak marah2."
P/s: yang warna hijau tu bukan kata saya.
memang kata saya, tapi kata saya yang cuba menduga apa yang ada dalam fikiran pembaca sekalian bila membaca tulisan merah tu. hehe
amacam? betul tak korang nak kata camtu? betul kan?
takdela. gurau je.

untuk pengetahuan, tulisan merah tu adalah perkataan yang biasa saya ucapkan kepada seorang rakan bila saya fed-up dengan alasan-alasan dia.
nak tau sape dia?
try tgk Izzudin bin Zakaria

Dia cuba menyamar jadi perempuan pulak.
tapi dengan saya, sorry, brother.hehe

-balik kepada topik-

post saya memang selalu ada tulisan kuning camtu kan?
nak buat macam mana. suka sangat melalut.

ok. balik kepada topik.

pembaca sekalian, saya sememangnya punyai berjuta-juta cerita untuk dikongsi.
memang saya maksudkan. berjuta-juta.
(jangan risau. segalanya punyai pengajaran. buat saya sekurang-kurangnya)

tapi "NAK ATAU TAK??" ni sememangnya menjadi penghalang.
saya boleh kata, "saya tak sempat ke smart lab untuk update blog ni."
boleh jugak kata, "saya kena cari mood untuk mula menaip"
dan macam-macam lagi.

memang betul.
timetable saya memang buatkan saya tak sempat untuk buat banyak perkara,
melainkan iadah untuk final exam.

entahlah. tapi saya masih kagum dengan blogger setempat, seperti

Nik Mohd Uqbah, Syed Anas dan beberapa lagi blogger yang saya TAK sempat (kononnya.hehe) untuk senaraikan. rajin diorang update.

-balik kepada topik-

kali kedua tulisan kuning ni muncul.

ok. kita kembali kepada topik.

pernah saya hadiri program "Motivasi Alihan Pelajar" yang dikendali oleh Dr. Tengku Asmadi sendiri, katanya, nak atau tak atau nama glamournya MALAS ni hanyalah perasaan.
macam mana nak atasi??

LAWAN!!

itu sahaja caranya.

baiklah.lain kali saya akan lawan fenomena "NAK ATAU TAK??" ni.
tapi selepas final exam la ye.
hehe..sorry banyak-banyak ye.

No comments: