Saturday, March 13, 2010

biarkan dia terkubur.

(tribute to Fakhrurrazi, Abdul Hayyie and the gang)



hampir 20 tahun dahulu aku dilahirkan.
27 oktober 1990, hospital besar langkawi. (langkawi ada hospital besar tau.haha)
pukul..err..tak ingat pulak. semalam ingat lagi.haha

ramai orang kata, aku mahkota manusia.
aku tak pernah kisahkan itu semua. aku tau tugasku.
dan aku laksanakan tugasku sebaik mungkin.
aku tahu kerana aku manusia boleh ke syurga, dan kerana aku manusia boleh ke neraka.

seingat aku, tarikh terakhir aku di'servis' adalah 2 bulan yang lalu.
ketika cuti short-sem. ke waktu sem-break?
haha. tak ingatlah.
tapi lebih kurang tu lah.

dalam seminggu dua sebelum peperiksaan akhir, aku selalu terdengar kata-kata seperti,
"taknak lalu situ. nanti pakguard saman"

"harap-harap lah dia tak nampak rambut aku"

"eh, takpe nih. pakguard ni kamceng. takkan dia nak saman kot"
(haha?)

tapi petang khamis itu 11 Mac 2010, jam 2.40 petang,
sekali lagi aku dihadapkan dengan musuhku.
dia pun seperti aku. boleh buatkan manusia ke syurga. juga boleh ke neraka.

tapi aku tahu,
saat 2.40 itu, aku dah tak punya harapan. (ayat hiperbola. mintak tak jatuh syirik)
saat abg zul melangkah masuk (korang mesti tak kenal abg zul.haha),
aku sudah pasrah.

zapp! zupp! zapp!

tamatlah riwayatku sebagai sekepala rambut.
tak sempat aku nak tengok adik tuan aku naik pentas ambik hadiah untuk 5A UPSR.

*****

(apasal orang suke gune bintang untuk divider?)

well, as you guys read, i know that shouldnt be taken as a reference for your brothers or sister who are still primary school for autobiography writing.

tak kena format pun. haha.
tgk perenggan pun dah tau.
tapi anyways, that was the story of my hair that i kept for maybe 2 or 4 months.
lama kan?
dah jadi rambut akhil hayy dah pun.haha
(no i dont keep the pics.haha)

tapi langit tak selalunya cerah.
takut kena saman punya pasal,
dengar cakap mak punya pasal,
gugurlah akhirnya mereka.

lantas terserlahlah kegemukan.
(that's why i dont want to have a haircut)

sudahlah. ambik pengajaran.

5 comments:

Nabilah Affendi said...

27 october 1990. twinny!! haha

[-UnknowN-] said...

bicara ttg gunting rambut,
Aleng dah botak!!hahaha.

Saidina Ali said...

ow. boleh tambah. tribute to Mr. Otai Aleng si penjaga tasik keli jugak :)

haha. jgn marah, aleng.
nanti keli tak sedap :)

nik uqbah said...

eleh haha

akuinsanlemah said...

terkubur dgn baik~