Sunday, July 12, 2009

siapa nakkan saya?

saya lontarkan satu persoalan sebagai permulaan.

"siapa nakkan saya?"

eh. ada jugak ye yang angkat tangan?
haha. sekadar bergurau.

apa yang terlintas di fikiran anda tika saya bertanya soalan sebegitu?

"eh dia ni dah desperate sangat ke?"

"eh sape la nak kat dia ni"

tak kurang jugak yang nak speaking,
"hello..please la. cermin2la diri tu dulu"

apa pun yang terlintas di fikiran anda,
tentunya berkaitan dengan, orang yang bertanya ni mesti seorang yang tak laku. kan?
dengan erti kata dia takde nilai.
lalu orang pun tak hendakkan dia kerana dia takde nilai.
sila rujuk entry sahabat saya merangkap downline. hehe
Nilai Kehidupan Ini

mari sama-sama kita renungkan.
apa agama kita?
Islam. semua orang bagi jawapan yang sama.

sayangkah kita pada Islam?
sayang. ya. semua orang masih beri jawapan yang sama.

kita renungkan.
pernahkah Islam ada nilai dalam hati kita?

selama ini,
adakah kita bertanya sama ada kita perlukan Islam atau Islam perlukan kita?

andainya Islam ada kita,
apa Islam dapat?

andai Islam takde kita,
ape Islam rugi?

dan andainya kita takde Islam,
siapa yang rugi?

peringatan buat saya sebenarnya.

mari kita tanya pada Islam,
"adakah kau hendakkan aku?"
dan
"apa boleh aku buat untukmu?"

No comments: