Friday, November 20, 2009

24 jam sehari.

benar Allah kurniakan kita 24 jam sehari.
benar Allah mengetahui segala yang terbaik untuk kita.
memang benar Allah dah aturkan segala yang terbaik untuk kita.

tapi benar kata Al-Banna, atau sesetenga orang katakan, kata-kata Al-Syafie,
kewajipan itu lebih banyak dari waktu.
saya sekadar tidak ingin mengecewakan para pengunjung yang saya sendiri tak sangka untuk setia,
lalu saya curi sedikit masa yang berbaki ni untuk dicoretkan sedikit dakwat pada blog ni.

banyak yang saya nak ceritakan.
pasal iktibar dari mekanisme fotosintesis, Cyclic Photosystem dan Non-Cyclic, tapi nampaknya saya belum berkesempatan.

saya juga ingin ceritakan serba sedikit tentang Analytic Geometry yang boleh kita serapkan dalam kehidupan seharian.

juga tentang pengembaraan saya sehari-hari berurusan dengan makhluk yang kasar mahupun halus.

namun kelihatannya kesempatan itu masih belum Allah kurniakan pada saya.
saya quotekan kata-kata roomate saya yang bunyinya agak kelakar bagi saya,

"Hey, you know, you look like a saint you know,
but actually you are a terrorist."

haha.anda boleh fikir apa di sebalik kata-katanya?
may Allah guide All of you.

3 comments:

aku bukan aku said...

=)

em..tertanye2 juga..
maksud soalan tu..

mind to share?..

Syed Mohd Syahmi said...

>>aku bukan aku.

maksud soalan?
haha.bergantung kepada yang mentafsir.itu dasar pendirian blog ni. ;)

air yang tenang jangan disangka tiada buaya.

laut yang biru jangan disangkan tiada pergolakan dalamnya.

kadang-kadang kelembutan itu menjadi faktor yang memburukkan keadaan. setuju? ;)

aku bukan aku said...

yep..

setuju2..
manusia mmg berbeza2..
sudut pandangn berbeza juga..

wah..
pendirian blog..
=)

tp..kalau ada yg salah tafsir..
mcm mana ya?

*if only if..

asif..byk tanya pula..