Thursday, March 12, 2009

"this is only a little of my God's bounty"

salam..

lama tak update.
dah bersawang dah blog ni.
(beribu jugak duit habis nk upah orang tlg sapu balik.aha..da mula merepek)

yeah. memang nak update.
idea..memang banyak.
just time constrains. (haha..alasan je tu)

tapi betullah. kan 'kewajipan tu lebih banyak dari masa'?
(tak percaya bukak le pesanan al-Banna.hehe)

well this time i guess I'll just tell stories.
about me.
yeah. who else.

(cte pasal orang lain karang tak pasal2 dapat dosa kering.hehe)

jadi inilah kehidupan saya.

BUKA FAIL PENGALAMAN

[PENGALAMAN SATU]

SATU tarikh penting untuk direkodkan.

jam 11.18 pagi 25 Februari 2009
di Masjid Darul Quran

saya ucapkan setinggi-tinggi kesyukuran sebab dah khatam.
30 juzuk Alhamdulillah. (walaupun tak ingat.aha..teruk3.*sampuk ipin*)
tapi insya-Allah, dengan ke'syadid'an ust Ala'uddin, kena ingat jugak. hehe


itulah tarikhnya. (maaf.tarikh hijri tak ingat.teruk3.aha)
tarikh selepas 3 kali tunda sebab banyak sangat keje lain. (sebab saje2 nak menyibuk)
tapi setinggi-tinggi Alhamdulillah jugak.

sempat jugak mencelah bagi ucapan 2 minit.
nak tau apa ucapan saya?
takpelah. biarlah rahsia. aha

[PENGALAMAN SATU TAMAT]

[PENGALAMAN DUA]

SEBENARNYA belum lagi jadi pengalaman.
tapi akan jadi, pada hari jumaat. (eh, hari ni la tu)
13 Mac 2009 (tarikh hijri...err..ala.kena tgk kalendar.hehe)

berbekalkan teks khutbah yang sorang kawan saya buat, dan saya tambah sikit-sikit (pada yang mengarang, jangan marah ye.hehe), saya membaca khutbah di Masjid Kelibang (sebenarnya akan membaca). Sebenarnya inilah saat yang saya ternanti-nanti.

Setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat yang Maha Mendengar Doa, dan terima kasih sebanyak bulu beruang buat Imam Masjid Kelibang, untuk peluang ini. Saya teramat-amat hargai.

saya terkedu.

(ini bukan ujian.ini betul-betul)

jadi doakan lah saya.
moga mesej yang saya nak sampaikan, diterima. Insya-Allah.

[PENGALAMAN DUA TAMAT]

TUTUP FAIL PENGALAMAN


Cukupla sekadar itu apa yang saya ceritakan tentang diri saya.
apa yang personal, biarlah personal.
moga apa yang saya sampaikan sama-sama dimanfaatkan.
lihatlah hikmah dalam segalanya.

"maka berlumbalah ke arah kebaikan"

2 comments:

nik uqbah said...

haih~

update pun. lama dah tunggu nii. haha.

anyway, fastabiqul khairat

Saidina Ali said...

yeH.

tgh cari tu surah n ayat berapa.hehe